A dobos a zenész legjobb barátja, és örök támasza! :)

Nosz Jani dobos blogja

Az Új Gretsch!

2022. január 11. - NoszJani

Volt mostanában elég sok hangszer a kezeim között, kipróbáltam több faanyagot, sokféle méretet, érdekes bőröket és többféle elrendezést. Épp egy rossz cserén voltam túl, amikor elmentem egy dobboltba, hogy megnézzem, mégis mekkora a Tama legkisebb szettje a Club Jam Flyer, amikor a boltban, a minikittel szemben ott állt ez az ékszer:

1.jpgA képen a hangszerem látható: Gretsch Catalina Club 

GRETSCH CATALINA CLUB 
Szín: Gloss Antique Burst 

Méretek: Felső tam: 12x8 | Alsó tam: 14x14 | Nagydob: 18x14 

Nézem, nézem, nézegetem, megyek egy kört, visszatérek, ekkor már megkérdeztem, hogy mégis mennyibe kerül ez a hangszer most? Aztán megint sétálgattam, aztán kimentem Brigivel megbeszélni, hogy ez 3x annyiba kerül, mint amennyibe az eddigi szettjeim kerültek, de ez most itt van, jövőre csak drágább lesz, és bár használtan fele ennyibe kerülne de ez új, ez csak az enyém, ez egy életre szóló dolog lehetne, nem úgy mint az eddigi használt, kipróbált darabok. Gondoltam, ha mindent eladok, ami a szekrény tetején van és épp használatban (Sonor force 1001, Ludwig BreakBeats, Dubán Super) akkor az árának a nagyobb része visszajön és simán megéri a többit rákölteni. Aztán vissza mentem a boltba, és azt súgta nekem a kis Catalina, hogy "Vigyél haza Jani"! Hát én tettem még pár kört a boltba, aztán a bolt és a Brigi között, de 1 óra múlva már a nappaliban állt ez a csodálatos ékszer-hangszer.  Csodálatos szépségével aranyozta be a nappali karácsonyi hangulatát. Íme: 

4.jpgA képen a dobfelszerelés látható a nappaliban a karácsonyfa és a pianínó mellett, a gitárral a háttérben.

Még az üzletben szakszerűen kivágták a nagydob elején a lyukat, vettem rá karikát, hogy védve legyen, így gondoltam teljes lesz a dolog. S tényleg igazán impozáns kis cucc lett.  Persze az ember ilyenkor elégedett és boldog, aztán rájön, hogy egy új dobszetthez igazán illene új, egységes állványzat és cintányérok is. - Szóval, ez is egy olyan folyamat, ami csak generálja magát és mindig kell hozzá valami - nyugtáztam, de legalább akkor az ember már tényleg fejleszti magát és a hangszerét, nem mindig másikat keres.  

Most jön tehát majd a fejlesztés, Bágyi Balázstól és Gerőly Tamástól kértem tanácsokat a dobbőrök tekintetében, a következő kör a cintányérok kiválasztása lesz, ezt egy jazzes szettnek szeretném használni, tehát ehhez mérten választunk majd 2 cint és egy lábcint.  2 szép állapotú, ezekhez szép állapotú állványzat is kell majd, valamint ami hátra van az a hangolás.

Hangolni nem tudok jól, bár több nap után tudok olyan hangot csinálni, ami nekem tetszik, de rendszerint csak tompítással, ragasztással, ami elcsúnyítja a hangszert, szóval a héten ennek is utána járok, hogy hátha van megoldás ezek nélkül is. Az alsó és felső bőr hangolása egymáshoz való viszonyítása is nagyon fontos. 

Szóval, most ez a projekt, amivel szeretnék tényleg színpadra állni, ami kitartó társam lehet a végtelenségig. És ezzel nem mondom azt, hogy nem szeretnék egy fúziós szettet (mert dehogynem) vagy egy Mini Tamát, csak azt, hogy ha dobok jönnek, mennek, Ő lesz az állandóság, ami csak az enyém, s akivel számíthatunk egymásra.  

Remélem hamarosan nem csak itt, hanem egy színpadon, is találkozhatom a kedves olvasóval.

A bejegyzés trackback címe:

https://janidobol.blog.hu/api/trackback/id/tr5816809684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása