A dobos a zenész legjobb barátja, és örök támasza! :)

Nosz Jani dobos blogja

Rólam:

2021. június 13. - NoszJani

pearl1.jpgÉN:

1987-ben születtem a festői Eger városában. Nehéz idők voltak, de végül is hónapokon belül Budapesten telepedtem le, és egy konzervatív, hagyományos értékrendet képviselő családban nevelkedtem. Így kerületem a Pingvin Óvodába, ahol egy csoportba kerültem Szanyi "Mackó" János fiával, később lányával, és ez megpecsételte a sorsomat. 

Nem kellett sok időnek eltelnie, hogy egy kirándulás alkalmával, Janó felvesse, hogy esetleg dobolhatnék is, ha már ütögetem a ritmust a zenére, a buszban, szóval a következő héten már a dobsuliban voltam anyámmal, kaptam egy pár dobverőt is, de mivel nem ért le a lában a dobig, így korlátozott voltak a lehetőségek, de ez nem képzett akadályt. Itt a tanárom Szentmártoni Zsolt volt. Tulajdonképpen töb mint 25 éve kezdtem a dobolást.  Aztán később volt pár év kihagyás, de mégis... jól hangzik, nem? :) 

Később elkerültem valami zeneiskolába, Örmezőre, ezzel kapcsolatban semmi emlékem nincs, csak, hogy azzal "cseszegettek" folyton, hogy milyen verőtartásom van, vagy nincs, és hogy... na ezt hamar meguntuk és az első alkalommal tovább is léptünk.

Jött Jánky Zsolt, Dr Rythm dobiskola a Lehet úton (azóta ez az épület már nincs meg) ahol rengeteget tanultam, stílust, technikát, a hangszer megütést, kinyílt a világ a dobolás tekintetében. Sok-sok évig jártam ide., sajnos nem hallgattam rá mindenben, pedig ha az ő útmutatását követem, akkor ma nem középiskolai portás, hanem zenész, sőt dobos lennék valamilyen zenekar(ok)ban.  Általa eljutottam a dobosok farsangja- Trónkövetelők alkalomra is fellépni annó.  

Később "zene iskolába" jártam, a Postásba, a Benczúr utcába. Itt is egy igazi profi, egy valódi egyéniség, egy makulátlan ÚR volt a tanárom, Gerőly Tamás, aki kiváló muzsikus. Sajnos ott kellett tanulnom szolfézst és mindenféle zeneszerzők életét, és hatását, és én akkor úgy gondoltam ez időpazarlás, én dobolni szeretnék jobban tudni, így valahogy ez az iskola is elmúlt, pedig Tamás sokat foglalkozott velem. Bízott bennem, épített rém, remélem eljön az idő, hogy büszke lesz rám. :)  Itt egyébként egy-egy alkalommal más dobosok is beugrottak például Dörnyei Gábor is tanított néhány alkalommal, ezek is meghatározó alkalmak voltak. 

PÉLDAKÉPEK és MEGHATÁROZÓ DOBOSOK:
Galbács István, Gyenge Lajos, Szendőfi Péter, Jánky Zsolt, Szakadáti Mátyás, Brautigam Gábor, 
Benny Greb, Simon Phillips, Dörnyei Gábor, Mark Giuliana, stb...

SOKAT HALLGATOTT ELŐADÓK:
Hot Jazz Band, Benkó Dixieland Band, Hobo, Zorán, Totó, Kispál, Hot Jazz Band, Margaret Island, Sub Bass Monster, István a Király, Rosenstolz, Kispál és a Borz, Sting, stb...

MÁS HANGSZERES TUDÁS:
Zongorát tanultam 11 évig. 
1 húron tudok gitározni. De talán már kettőn is. :) 

HANGSZEREM:

YAMAHA Stage Custom dobfelszerelés 
22" 10" 12" 14" méretekkel 
Cintányérok: változó, formálódó szett.

yamaha.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://janidobol.blog.hu/api/trackback/id/tr5416592692
süti beállítások módosítása